بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

خواص عسل طبیعی برای سرفه و گلو درد

درمان سرفه با عسل

از آنجایی که عسل به کاهش سرفه کمک می‌کند، با شایع‌تر شدن سرماخوردگی بخصوص در طی ماه‌های زمستانی، مصرف آن می‌تواند بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از شربت‌های سرفه تجویز شده بوسیله پزشک استفاده کنید، اما مواد تشکیل دهنده آنها برای سیستم ایمنی شما مضر هستند.

تمام مواد موجود در شربت سرفه، برای شما سلامتی به ارمغان نمی‌آورند، اما عسل نوعی داروی قدیمی برای سرفه است که برای سلامتی مفید می‌باشد. عسل دیواره گلو را پوشش داده و از طریق تسکین انتهای عصب‌هایی که از گلو محافظت می‌کنند، باعث آرام شدن گلو می‌شود.

برخی پزشکان باور دارند که مصرف دو قاشق غذاخوری عسل در روز، همانند داروهای برطرف کننده سرفه مفید است. در حقیقت، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عسل به عنوان تسکین دهنده (ماده‌ای که تحریک و التهاب را کاهش می‌دهد) اعتقاد دارد که به تسکین سرفه به دلیل استفاده از عسل به عنوان یک غشای محافظتی بر روی گلو کمک می‌کند.

در اینجا دستورالعمل شربت سرفه عسل و لیمو را به شما ارائه می‌کنیم که قطعاً به درمان سرفه شما کمک خواهد کرد:

شربت سرفه ترکیب عسل و لیمو

شما در اینجا به یک عدد لیمو و کمی عسل خام فرآوری نشده نیاز خواهید داشت. لیمو به همراه عسل، در از بین بردن باکتری‌ها و تسکین گلو بسیار مفید است. برای درست کردن این شربت سرفه، حدود نیم لیتر عسل خام را درون قابلمه کوچک و با حرارت پایین گرم کنید. مراقب باشید که حرارت اضافی به عسل نرسد، زیرا این کار خواص عسل را تغییر خواهد داد. پس از آن، درون یک قابلمه کوچک دیگر، یک لیموی کامل را به مدت چند دقیقه بجوشانید. این کار باعث از بین رفتن باکتری‌های احتمالی موجود بر روی پوست لیمو شده و لیمو را نرم خواهد کرد.

به محض اینکه لیمو خنک شد، آن را به چند تکه بریده و به عسل گرم روی اجاق اضافه کنید. این ترکیب را به مدت نیم ساعت به حالت نیم جوش گذاشته و سپس تکه‌های لیمو را از ترکیب عسل خارج کنید. عسل را خنک کرده، درون شیشه بریزید و شیشه را در یخچال قرار دهید. این ترکیب را می‌توان به مدت دو ماه در یخچال نگهداری نمود. در صورتی که دچار سرفه شدید، تا ۴ بار در روز و هر بار ۱ قاشق غذاخوری از این ترکیب را بخورید. به کودکان دارای وزن بین ۱۲ تا ۲۵ کیلو می‌توان نصف قاشق چایخوری از این ترکیب خوراند. نوزادان زیر یکسال نباید از این ترکیب استفاده کنند، زیرا مصرف آن باعث تحریک سیستم گوارشی آن‌ها خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.