بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

خواص موم زنبور عسل

موم زنبور عسل برای کُلُنی زنبورها واجب است. این موم برای ساختن شان ها استفاده میشود و در آن بچه زنبورها را پرورش میدهند، گرده جمع آوری میکنند و عسل اضافی را برای زمستان ذخیره سازی میکنند.

زنبورها شهد و گرده جمع آوری میکنند تا عسل درست کنند و به کندو غذا بدهند. آن ها همینطور که عسل میخورند بدنشان موم تولید میکنند. زنبورها با جویدن موم به همراه مقداری عسل دیگر، شان درست میکنند. در زمان مناسب، زنبوردارها این شربتخانه های عسل را برای جمع آوری عسل اضافه باز میکنند و شان ها را نیز برای ساخت شمع از موم خالص زنبور جمع آوری میکنند.

موم زنبور عسل

نحوه ساخت موم زنبور عسل

زنبورهای کارگر که در تابستان تنها ۳۵ روز عمر میکنند، دارای غدد ترشح کننده موم روی شکم شان (صفحه ی چهارم تا هفتم نیم حلقه شکمی داخلی) هستند و بین دهمین تا شانزدهمین روز عمرشان در تولید موم بسیار کارآمدند. اما از روز هجدهم به بعد تا پایان زندگی این زنبورها، غدد ترشح موم آنها کم کم تحلیل میرود.

زنبورها برای تولید حدود نیم کیلو موم، دو و نیم تا سه و نیم کیلو عسل مصرف میکنند که باعث میشود غدد ترشح موم، قند را به موم تبدیل کرده و از منافذ کوچک به بیرون بفرستند. موم بصورت ورقه های کوچکی روی شکم زنبور دیده میشود. در اینجا ورقه ها اساسا شفاف هستند و بعد از جویده شدن سفید و مات میشوند. در مرحله جویدن است که ترشحات بزاقی برای نرم کردن موم به آن اضافه میشود که باعث تغییر رنگ آن نیز میشود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.