بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

ماسک عسل برای از بین بردن جوش صورت

ماسک عسل برای جوش صورت

در اینجا برخی از نمونه های ماسک ها، همراه با دستورالعمل، علائم و نتایج، نوع پوستی که ماسک برای آن ساخته شده و برخی نکات کارآمد دیگر را برای شما آورده ایم.

ماسک عسل

ماسک عسل

عسل به تنهایی میتواند بعنوان ماسک استفاده شود و بدلیل خواص ضد میکروبی که دارد، در درمان آکنه و پاکسازی روزنه های پوست و جلوگیری از رشد میکروب ها تأثیرگذار است. بعلاوه، قسمت مومی عسل به نرم، شاداب و صاف کردن پوست کمک میکند.

مواد لازم: فقط عسل

مقدار: به میزان لازم

آماده سازی: لازم ندارد

روش مصرف: کافیست یک لایه روی صورت خود بمالید.

ویژگی ها: عسل دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدان است و همزمان چسبنده است که این چسبندگی گرد و غبار، سلولهای مرده و میکروبها را از منافذ پوست بیرون میکشد و خواص ضد میکروبی نیز از آلوده شدن دوباره پوست جلوگیری میکنند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به شادابی و جوان بنظر رسیدن پوست کمک میکند و در آخر موم نیز پوست را براق، نرم و مرطوب میکند.

هشدار: افرادی که به استعمال خارجی عسل حساسیت دارند نباید از این روش استفاده کنند.

ماسک عسل و سیب

ماسک عسل و سیب

این ماسک عسل برای جوش صورت بسیار مفید است چون که پس از استفاده باقیمانده آن هم قابل خوردن است (البته محض شوخی گفتم، نخورید بهتره).

مواد لازم: یک عدد سیب متوسط (ترجیحا ارگانیک)، ۴-۵ قاشق غذاخوری عسل (بازهم ترجیحا ارگانیک)، و آب ولرم

آماده سازی: قسمت سفت و دانه های سیب را جدا کنید و آن را در مخلوط کن برقی کاملا له کنید (اگر مخلوط کن ندارید پوست آن را هم بکنید و با قاشق یا گوشت کوب آن را له کنید)، به سیب های له شده ۴-۵ قاشق عسل اضافه کنید. مقدار عسل به تعداد ماسکهایی که میخواهید درست کنید و سایز سیب‌ تان بستگی دارد. اساسا مقدار عسل باید برای مخلوط شدن کامل با سیب ها بسنده کند خوب بهم بزنید تا بصورت خمیری یکدست شود، و ماسک عسل و سیب شما آماده استفاده است.

روش مصرف: یک لایه ماسک سیب و عسل را روی تمام صورت خود بمالید.۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک کمی خشک شود. سپس با آب ولرم آن را بشویید. حالا منتظر نتایج بمانید!

نکات: ماسک سیب و عسل وقتی تازه است بهتر اثر میکند. یعنی بعد از آماده سازی، آن را در یخچال نگذارید که بعدا استفاده کنید. از آنجایی که درست کردن آن سریع و آسان است قبل از مصرف به میزان لازم درست کنید.

ویژگی ها: در حالی که ذرات سیب به صورت یک پاک کننده ملایم روی صورت شما عمل می کنند، اسید گلیکولیک موجود در آن نیز لایه برداری از پوست را آسان می کند. هردوی این ویژگی ها باهم منافذ پوست را تمیز می کنند. عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است و خواص ضد میکروبی دارد و عفونت های میکروبی که باعث آکنه می شوند را از بین میبرد.

هشدار: برای اطمینان از اینکه به هیچ یک از مواد این ماسک حساسیت ندارید، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوستتان بمالید. اگر پوستتان دانه زد یا هرگونه علائم حساسیتی دیگری مشاهده کردید از مصرف این ماسک روی صورت خودداری کنید.

ماسک عسل، ماست و آبلیمو

ماسک عسل، ماست و آبلیمو برای جوش صورت

این ماسک هم یکی دیگر از راه های بسیار خوب برای درمان آکنه است.  که مثل ماسک های قبلی از مواد کاملا طبیعی و خوردنی درست شده است.

مواد لازم: دو قاشق غذاخوری شیر تازه، دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی، آب یک عدد لیموی تازه، یک قاشق غذاخوری ماست تازه و آب ولرم

آماده سازی: همه موارد را باهم به خوبی در یک کاسه مخلوط کنید تا غلظت آن یک دست شود.

روش مصرف: یک لایه از مخلوط را از بالای صورت تا پایین گردن خود بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس یک لایه ی دیگر روی آن بمالید و به همین ترتیب آنقدر لایه اضافه کنید تا محتویات کاسه خالی شود. وقتی مطمئن شدید به همه ی نقاط آسیب دیده ی پوستتان رسیده، تقریبا ده دقیقه صبر کنید و سپس تمام صورت را با آب ولرم بشویید.

نکات: از این مخلوط  ۳-۴ بار در هفته استفاده کنید (روزانه یکبار هم خوب است). اما حتما هربار بصورت تازه مصرف کنید، چون درست کردن آن راحت بوده و درست پس از آماده سازی اثر بیشتری دارد. با اینکه همیشه امکانش نیست اما سعی کنید از مواد ارگانیک استفاده کنید. هرچه مواد مصنوعی و شیمیایی کمتر، بهتر.

ویژگی ها: اسید سیتریک موجود در آبلیمو پاک کننده بسیار خوبی است، شیر هم همینطور. ماست نیز پاک کننده و همچنین نرم کننده خوبی است. همه این خواص باهم مهم هستند چون اگر تنها از آبلیمو استفاده کنید پوست شما احساس خشکی و کشیدگی میکند.

هشدار: همانند قبل، پیش از استفاده از این ماسک از حساسیت نداشتن به مواد آن اطمینان حاصل کنید.

نکات: میتوانید جداگانه از ترکیب (آبلیمو، عسل)، (شیر، عسل) و (ماست، عسل) بعنوان ماسک صورت استفاده کنید. همه این ها موثر هستند اما افراد شرایط بدنی و سلیقه ی متفاوت دارند.

ماسک آلوئه ورا و عسل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.