بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

بهترین عسل ایران

معرفی و فروش بهترین برند عسل طبیعی در ایران

عسل طبیعی هیچ وقت فاسد نمی شود

آیا عسل طبیعی فاسد نمیشود ؟ این سوال موضوعی است که بسیار زیاد به آن بر میخوریم. در مجلات و تلویزیون یا حتی در قوطی های شانسی و ایمیل یا پیامک های رایج که دست به دست میشوند بیان میشود که عسل تنها خوراکی است که فاسد یا خراب نمیشود. اما آیا حقیقت دارد؟ آیا واقعا عسل تا ابد سالم میماند؟

آیا واقعا عسل طبیعی فاسد نمیشود ؟

در بیشتر مواقع، بله. عسل هیچ گاه فاسد نمی شود. این خاصیت عسل طبیعی است که از پرورش میکروب ها و دیگر عوامل فاسد کننده و آلودگی جلوگیری نماید. تا وقتی که این خواص خنثی نشوند، عمر مفید عسل اُرگانیک و طبیعی نامحدود است.

عسل تنها ماده ی غذایی است که هدف طبیعی از درست کردنش ذخیره سازی آن است. بخاطر اینکه زنبورها باید در زمستان که گیاهان گل نمیدهند نیز غذا بخورند، حرکت تکاملی آن ها این بود که منبع غذایی درست کنند که چندین ماه دوام بیاورد و فاسد نشود.

آن ها به ماده ای فاسد نشدنی و مغذی احتیاج داشتند که همان عسل بود. در حین تولید آن زنبورها کمی زیاده روی کردند و خوراکی درست کردند که برای صدها سال و حتی بیشتر هم فاسد نمیشود. هیچ منبع غذایی دیگری به این روش تولید نشده است.

عسل خراب نمیشود

عسل طبیعی تاریخ انقضا ندارد

علاوه بر داشتن pH پایین، عسل آب و رطوبت کمی دارد و پر از قند است. این به خشک کردن باکتری هایی که سعی در خانه کردن در عسل دارند کمک میکند. هر باکتری ای که به درون عسل راه یابد تمام آب آن به لطف اسموز بیرون کشیده میشود و درنتیجه می میرد.

مقادیر قند زیاد موجود در عسل و کمبود آب در آن، عسل را به محلولی هایپرتونیک (پرفشار/اشباع) تبدیل میکند. در حالی که باکتری ها و موجودات زنده دیگر هم هایپرتونیک هستند. وقتی این دو را باهم قاطی کنیم یکدست میشوند یعنی چون مقدار بسیار زیادی قند و عسل در مقایسه با حجم باکتری داریم آب آن توسط عسل بیرون کشده شده و در تمام محلول پخش میشود (به این فرآیند یکدست سازی و پخش، اسموز میگویند) و اثری از باکتری نمی ماند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.